Curățare avansată în caz de epidemie, proiectul hotelierilor din România

Raportul este realizat de IRI Travel care a verificat serviciile all inclusive pe care le oferă hotelierii din România, Bulgaria, Turcia și Grecia.

Reprezentanții Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR) au publicat primele măsuri care ar trebui implementate în toate unitățile de cazare din țara noastră.  Aceste norme au fost transmise autorităților care ar trebui să transforme ghidul în literă de lege.  Vă reamintesc că hotelurile din România nu au fost închise, dar cei mai mulți proprietari au ales să nu mai primească turiști în lipsa unor măsuri sanitare stabilite de Institutul Național de Sănătate Publică.

Protocol de curățenie în fiecare hotel sau unitate HORECA

Primele cuvinte din ghid sunt adresate hotelierilor care “sunt responsabili pentru evaluarea situației și luarea deciziilor privind implementarea măsurilor de siguranță”. La rândul lor, turiștii “sunt responsabili de respectarea regulilor legale privind distanțarea socială”.  Reprezentanții FIHR recomandă ca în fiecare hotel sau unitate HORECA să fie implementat un protocol de curățenie și dezinfecție. Măsuri trebuie implementate chiar de la intrarea în hotel sau în unitatea HORECA, susțin specialiștii FIHR. De exemplu, în cazul în care clienții sosesc la hotel cu o mașină pusă la dispoziție de unitatea de cazare autoturismul trebuie igienizat după fiecare transport.

La recepție, o dată la patru ore, trebuie igienizate toate punctele cheie de contact frecvent (ilustrate cu roșu) respective fotoliile, mânerele ușilor, butonul liftului, POS, mesele, cardurile de acces în camere. În cazul biroului de la recepție, acesta trebuie curățat după fiecare turist.

Iată ce ar trebui să se întâmple de acum încolo în momentul în care un turist eliberează camera.

  • Angajații se dezinfectează înainte de a intra în camera
  • Poartă mănuși de protecție
  • Se folosesc lavete/echipamente aprobate de Ministerul Sănătății
  • Se folosesc mănuși noi pentru fiecare cameră igienizată
  • Se curătă toate punctele cheie de contact frecvent (ilustrate cu roșu)

Cum nimeni nu știe pentru moment cum vor mânca turiștii cazați în hotel, fie în serii, room service sau în restaurante cu mese distanțate, hotelierii au stabilit un protocol de igienizare care se aplică în cazul restaurantelor și barurilor. După fiecare servire/între oaspeți se vor igieniza mesele, scaunele, dozatoarele de condiment și meniurile.

În cazul hotelurilor care dispun de săli de conferințe, igienizarea se face zilnic, după fiecare ședință.

Curățenie generală o dată la patru ore în zona piscinei, a clubului de copii și a zonelor de recreere

Dacă hotelul dispune de piscină, sezlongurile, scara piscinei, parasolarele, mesele, rafturile de depozitare sunt igienizate o dara la patru ore în timpul programului de funcționare.

O atenție deosebită este acordată locurilor de joacă. Dacă vă uitați pe planșa celor de la FIHR veți vedea că aproape tot ce se află în cameră trebuie dezinfectat, o data la patru ore.

Și dacă tot ajungem la zonele comune, hotelierii au stabilit norme și pentru grupurile sanitare. Acestea trebuie igienizate complet o dată la patru ore cu produse biocide aprobate de Ministerul Sănătății.

În setul de măsuri sunt prevăzute capitole speciale și pentru cei angajați în sectorul HORECA.