Un design mai curat și unitar ar ajuta litoralul românesc

Proiect Diana Cojocaru

Diana Cojocaru are 26 de ani și este designer de interior. O carte de vizită simplă, dar care ascunde cursuri în România, Spania și în Statele Unite ale Americii.  Diana a studiat în Barcelona, apoi a revenit în țară și a absolvit și Universitătea Națională de Arte din București cu o diplomă în design de produs. Pasiunea pentru design interior a convins-o să descopere idei, concepte și tehnici la New York, la Fashion institute of Technology. Timp de doi ani a lucrat la o varietate de proiecte rezidențiale și comerciale în SUA, dar a luat decizia de a se întoarce în România pentru a pune în practică tot ceea ce a învățat.

“Îmi place să transform un spațiu în funcție de viziunea clienților și consider că fiecare proiect ar trebui să inspire, oricât de mare sau mic ar fi acesta. Inspirația dobândită în experiențele mele multiculturale m-a ajutat mereu să îmi dezvolt creativitatea”, este motto-ul Dianei. 

Diana, ai călătorit în multe locuri din lume și cred că primul lucru la care ai fost atentă a fost design-ul camerei în care te-ai cazat. Cum arată pentru tine camera de hotel perfect amenajată ?

Într-adevăr, am avut ocazia să călătoresc și, atunci când aleg locurile de cazare, design-ul interior al camerelor reprezintă un criteriu. Pentru mine, camera de hotel perfectă este o oază de liniște, cu texturi naturale, culori neutre și lumină caldă.


Apartamentele de vacanță de pe litoral atrag din ce în ce mai mulți clienți, iar proprietarii ar trebui să înțeleagă că închiriază mai mult decât 4 pereți și o vedere spre mare. Ce sfaturi le dai ? 

 Prima impresie este întotdeauna foarte importantă, încă de când potențialii oaspeți studiază fotografiile locațiilor.    Ar trebui să se pună accent pe  mobilier simplu, comod, în culori deschise,  primitoare, cu materiale naturale (lemn, ratan) și răcoroase precum inul și bumbacul.  De asemenea, cred că este foarte important decorul, care să atragă posibilii clienți, și să păstreze tematica „marină” – ne putem gandi aici la tot ce simbolizează aceasta temă: forme organice, combinații de culori neutre și albastru, elemente marine.

Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o casă situată la mal de mare ?

Cu siguranță nu pot lipsi culorile deschise (alb, bej, greige) precum și accente în nuanțe de albastru pastel.

Să presupunem că îți propun să-mi amenajezi un apartament cu două camere cu vedere la mare. Cum l-ai transforma tu și care ar fi efortul financiar ?

Primul pas ar fi crearea unui concept și distribuirea pieselor de mobilier în spațiu, urmate de simulări 3D. Aș opta pentru finisaje în nuanțe și texturi naturale, un plan aerisit, fără prea multă mobilă care să aglomereze inutil. De asemenea, cred că funcționalitatea este foarte importantă într-un apartament cu 2 camere, având în vedere spațiul restrâns.  Financiar, există o gamă foarte mare de variante, însă întotdeauna aș recomanda să se aleagă în primul rând finisaje de calitate, și dacă este nevoie, aș economisi în privința mobilierului accent (de exemplu măsuțe, tabureți) și decorațiunilor.

De ce să aplelez la un designer ?

În primul rând, pentru că poate veni cu idei, concepte, pe care nu le-ai avut în vedere. Apoi, nu mai puțin important, este faptul că un designer prezintă dinainte conceptul, astfel încât se evită greșeli ulterioare care pot face ca investiția să devină mai costisitoare.  Un alt aspect demn de luat în seama este capacitatea unui designer de a optimiza modul în care poate fi utilizat și aranjat spațiul avut la dispoziție.  Nu în ultimul rând, aș menționa factorul timp, a cărui economisire este foarte importantă pentru oricare dintre noi și, din experiență mea, clienții apreciază acest lucru.

Pe litoral sunt foarte multe hoteluri vechi ce pot fi transformate în adevărate experiențe. Ce ar trebui să înțeleagă proprietarii acestor unități turistice, cum pot transforma ei o clădire veche într-o atracție pentru turiști ?

Toate aceste clădiri vechi pot avea un potențial extraordinar atât timp cât transformarea va fi gândită pentru a atrage exact profilul de client targetat: familii cu copii, tineri, seniori etc. Chiar și prin imagini „înainte/după”, în cazul unei transformări cu un design spectaculos, se poate atrage și mai mult atenția turiștilor.

Te rog să te uiți cu un ochi critic spre tot litoralul și să-mi spui ce trebuie îndreptat în viitor ?

Aș menționa în primul rând gândirea unitară a tot ce înseamnă spațiile de pe litoral, de la terase, plaje până la camerele de hotel și apartamente. Fiecare stațiune, sau parte dintr-o stațiune, poate avea o tematică și o destinație anume. Cred foarte mult în conceptul „less is more” și în faptul că un design mai curat și unitar ar ajuta litoralul românesc.