• Camere Live link="camereLive"
  • COVID 19 a influențat și industria nutriției și a gustului

    0 Shares

    Anual, compania Kerry, lider mondial în gust și nutriție pentru industria alimentară și a băuturilor, realizează un studiu mondial și stabilește trendurile pentru anul în curs. În acest proiect sunt implicați peste 1000 de oameni de știință și nutriționiști cu înaltă calificare în alimentație și echipe de cercetători de piață care oferă informații pentru a stimula dezvoltarea produselor. În urmă cu câteva ore, Kerry a publicat Atlasul Gustului pentru 2021. Haideți să-l savurăm!

    În 2020 am călătorit prin lume doar cu papilele gustative

    Chiar de la începutul raportului, experții de la Kerry pornesc de la analiza anului pandemic 2020. Restricțiile privind circulația în 2020 au condus la un fenomen unic : consumatorii care călătoresc în lume doar cu papilele gustative, în timp ce tendințele privind sănătatea și bunăstarea au ajuns să fie pe primul loc în rândul consumatorilor”.  Și tot în 2020, cei mai mulți dintre noi ne-am întors la gusturile de altădată.

    Se anticipează că tendința către gusturile familiare și nostalgice, care a reapărut în timpul pandemiei Covid-19, va continua în anul următor, pe măsură ce oamenii caută confort în mâncarea și băuturile lor”, menționează în raportul celor de la Kerry. Și dacă stau puțin și analizez anul 2021, eu mă regăsesc în acesta explicație.

    Cum arată 2021 din punctul de vedere al gusturilor

    Analiza pe care o veți citi mai jos este făcută special pentru Europa și Rusia. În primul rând au fost împărțite ingredientele anului 2021. Cei peste 1000 de experți consultați de Kerry le-au împărțit în trei mari categorii: funcționale, alternative și multisenzoriale.

    În cazul celor funcționale,  anul 2021 ar trebui să însemne un avânt pentru turmeric, cacao, gurana, ashwagandga sau Gingseng-ul Indian, cafeaua verde, dar și pentru murături (în cazul României cred că nu mai este cazul de avânt  ) Dacă ați dat deja click pe poză pentru a o mări veți regăsi și ingredientele alternative și multisenzoriale. Mulți dintre voi deja le folosiți, dar nu uitați că suntem țara în care o mare parte a populației încă mânăncă paste sau cartofi prăjiți cu pâine.

    sursa- bucataras.ro

    Experții au alcătuit apoi patru mari categorii în cazul preparatelor alimentare și băuturilor:  mainstream (de consum am ales eu să traduc), cheie, în creștere, în curs de implementare.

    Am ales să mă uit cu atenție doar la categoriile  în creștere și în curs de implementare pentru că vreau să văd dacă în 2021 voi găsi aceste ingrediente în meniurile restaurantelor din România.

    În cazul celor care dau savoare vieții, a se citi categoria Savoury, văd că anul 2021 este dedicat ingredientelor asiatice, indiene, dar peștelui, fie el fermentat sau nu, și fructelor de mare. Recunosc că pe litoral restaurantele și cherhanalele cu specific pescăresc au devenit atracție turistică și în extra sezon. Mai puțin când județul sau localitățile au fost în carantină!

    În cazul snack-urilor pare că europenii și rușii vor amesteca preparate tradiționale din Grecia (gyros), cu cele italienești, dar și cu avocado și wasabi. Iar la categoria în curs de implementare regăsesc Texas Barbecue. Și pare că aceasta este tendința mai ales că unul dintre cei mai recunoscuți constructori de gratare se pregătește să intre în Romania

    Am ajuns și la dulciuri! Aici recunosc că nu mă pricep pentru că nu sunt mare amator de dulce. Dar, în cele două categorii studiate de mine și stabilite de mii de experți, regăsesc prunele, vinul fiert, lavanda și Speculass.

    Conform wikipedia.org, Speculass sunt un tip de biscuți condimentați cu nucșoară, cardamon, piper, ghimbir și/sau scorțișoară.

    sursa wikipedia.org

    În cazul băuturilor calde, pare că cicoarea urmează să fie în trend, pentru români cred că este deja de modă veche, iar la băuturile reci pare că vom alege preparate din plante folosite și în medicina alternativă.

    Raportul complet al experților de la Ferry îl găsiți AICI.

    Adrian Gorpin

    Lucrez de mai bine de 20 de ani în media. Am început la TV Neptun, iar 18 ani am lucrat la Pro Tv. În fiecare an, încerc să văd ce lucruri bune s-au făcut pe litoral, ce trebuie îndreptat şi dacă există modele pe care le putem urma. Funkytravel.ro este o „coală” digitală în care vei descoperi analize despre turism, interviuri cu oameni care lucrează în acestă industrie, ponturi de cazare, dar şi câteva dintre aventurile pe care le-am trăit