Nu mai intrăm în istoria acestui concurs de propuneri de logo pentru stațiunea Mamaia pentru că trecutul oricum nu-l mai putem schimba. Acum am ajuns într-o nouă etapă a acestui concurs. Din cele 700 de inițiative au fost alese 20 pe care le puteți vota pe www.concurslogomamaia.ro
Cum se alege câștigătorul
Înainte de a explica modalitatea prin care se va alege logo-ul câștigător, am luat la întâmplare două propuneri pe care le-am suprapus peste o imagine cu mare și soare. Deși nu sunt specialist în design, dar mă ocup de ceva ani cu ceea ce înseamnă vizual, pare că cei care au muncit la realizarea acestor simboluri, au cam uitat un aspect.
Va fi mare bătaie de cap cu suprapunerea peste culorile specifice unei stațiuni cu ieșire la mare. Culorile alese se disting greu dacă propunerile vor fi aplicate peste mare sau cer. Oricât te-ai juca tu cu contrastul, vei modifica foarte mult culoarea cerului și a mării pentru că la identitatea stațiunii (logo) nu poți umbla, dacă respecți regulile jocului. Iar dacă aș fi folosit propunerile care conțin negru în cuvântul Mamaia ar fi trebuit să spun și la ce pomană mă duc în zona cluburilor, nu la ce petrecere. Las aici sfatul pe care l-am primit eu de la un specialist în comunicare: nu mai folosi negru în mesajele pozitive, cele despre bucurie și vacanță.
Să ajungem la modalitatea de alegere. Votul public se va încheia pe 27 martie 2024 și are o pondere de 40% din scorul total, în timp ce al juriului de specialitate va reprezenta 60% din punctajul final. Dintre cele 20 de propuneri selectate, trei finaliste vor fi alese pentru a primi feedback constructiv de la juriu și pentru a fi îmbunătățite. OMD Mamaia Constanța și juriul se vor consulta și vor anunța designul câștigător ca fiind noul logo oficial al stațiunii.
Urmărește Funky Travel