Scriu acest articol la cinci ore după o nouă revedere cu Delfinariul din Constanța. Acum, în calitate de părinți. Cum în viața noastră a apărut o steluță de trei ani și câteva luni, în sezonul rece, Delfinariul este una dintre atracțiile principale, la fel cum este pentru mulți părinți din Constanța și din județele apropiate. Înainte de a porni seria de sfaturi (sper ca cineva din Consiliul Județean Constanța sau din conducerea Delfinariului măcar să o citească) vreau să fac o precizare: chiar dacă poate fi îmbunătățită, prestația de 30 de minute te încarcă de energie pozitivă.
Achiziția de bilete online
Primul lucru bun este că poți cumpăra online biletele de pe site-ul Delfinarului. Doar că plata nu este securizată și nu ai integrat 2 Step Verification. Adică poți achita cu orice card furat/ găsit. Apoi, nu există posibilitatea de a alege locurile, iar aici o poți vedea fie ca o nouă linie de venit (o folosesc companiile aeriene cu mare succes) să oferi locuri la prețuri diferite în funcție de apropierea de bazin sau pur și simplu le poți rezerva/plăti ca la orice sală de cinema. Nu este ca și cum ar trebui să inventăm noi un cod special! Cred că nu a fost gândit sistemul de rezervări astfel, dar sunt sigur că se poate face extrem de repede de orice companie de IT din Constanța drept sponsorizare sau la costuri infime.
Plus – dacă ai sistem de rezervări cu locuri, eviți toate scandalurile posibile și dai dovadă de respect față de spectatori.
Sistemul de verificare a biletelor și bulucul de la intrare
Țineți cont că noi nu am fost în vârf de sezon, când sunt cozi kilometrice la Delfnariu. Și totuși, cei mai mulți dintre părinții și prichindeii aferenți mai aveau puțin și intrau prin usile închise ale sălii de spectacol. Nu cred că vorbim de lipsa de bun simț a părinților, ci doar de nerăbdarea celor mici de a vedea delfinii.
Un simplu cordon din benzi ar rezolva tot bulucul format la intrarea în Delfinariu. Nu doar că eviți aglomerația la intrare, dar îl obligi pe părinte să-i explice copilului de ce trebuie să aștepte cuminte la rând. Din nou, se poate folosi sistemul din aeroporturi.
Și dacă tot vorbim de momentul intrării: nu ar fi deloc rău să instalezi o boxă de exterior prin care să difuzezi regulile de intrare/ieșire de la spectacol, informații despre delfini și despre Microrezervație, plus spoturi audio de promovare a Delfinariului. Printr-un mesaj de mulțumire, poți îndemna spectatorii să posteze online imagini, să folosească un anumit hashtag și să îndemne utilizatorii de social media să vină la Delfinariu. Se numește promovare gratis în bule în care nu ai acces!
Mergem mai departe. După ce ai trecut de prima usă de la intrare ești oprit din nou de un angajat care îți verifică biletele. Să nu mi-o ia în nume de rău respectivul angajat, dar cu un sistem de turnicheți, la care adaptezi scanerul deja existent pentru validarea biletelor, rezolvi ușor accesul. Omul îl poți folosi în cu totul alt scop!
Sala de spectacol pare uitată în 1980
Înțeleg că Delfinariul din Constanța este singurul de acest gen din România, dar asta nu înseamnă că oamenii vor veni/reveni doar din acest motiv. Ba mai mult, mulți dintre români au experiența parcurilor marine din străinătate și vor compara ceea ce găsesc acasă cu ce se întâmplă peste granițe. Nu cred că este greu să dai o mână de var, să repari scaunele și să igienizezi întreaga sală. Iar tavanul, cu rol de iluminator, este plin de găinaț. Sistemul audio este, la rândul său, îndoielnic!
Tarife dinamice pentru extrasezon
Astăzi, 19.01.2025, la reprezentația de la ora 11.00 nu cred că s-a umplut mai mult de 30% din sala Delfinariului. Poate că pentru mulți părinți, biletul de 33 de lei este prea mult (copiii până în 7 ani au gratis, iar elevii și studenții 8 lei).
Revenim acum la sistemul de rezervări: dacă tu știi câte locuri ai rezervate/cumpărate la spectacolul de la ora 11.00 poți cu câteva ore înainte să reduci tarifele pentru a umple sala. Să nu vă aud că nu ai cum! La achiziția online a bilelor ești obligat să-ți faci cont, ceea ce înseamnă că ai bază de date cu nume, prenume, adresă de email și număr de telefon. Cât de greu este să dai drumul unui email sau unui sms prin care să anunți campanii de reducere la spectacolul de la ora X. Din nou, nu este vorba de SF! Sunt lucuri pe care le face cel mai neînsemnat site de vânzări din România.
Explicații clare pentru diferența dintre tarifele online și cele fizice
Un lucru extrem de deranjant este diferența dintre prețul afișat pe site-ul Delfinariului și suma finală percepută la achiziția online a biletelor fără a se menționa acest lucru. Înțeleg că procesatorul de plăți are un comision (în cazul nostru 8 lei pentru două bilete pentru adulți și unul gratis pentru un copil), dar corect și legal este să-l informezi pe client că există taxă de achiziție online a biletului pe site-ul Delfinariului. Ba mai mult, dacă ai interesul în a încasa direct banii de la spectatori, doar simpla notificare a clientului că va plăti o taxă în plus (12% peste tariful la casa de bilete) cred că îl va impulsiona să meargă să le cumpere fizic.
Un animator (MC, prezentator) care să implice spectatorii
La spectacolul de astăzi, spectatorii au fost zgârciți cu aplauzele și nu din cauza reprezentației. S-a simțit lipsa unei persoane care să fie liantul dintre spectatori (parcă apăsați de probleme) și antrenori. Deși un angajat al Delfinariului a explicat, pe toată durata show-ului detalii despre delfini, a lipsit acea persoană care să te atragă în reprezentație. Nu vreau să mă dau specialist în evenimente, dar rolul unui MC/prezentator sau cum vreți să-i spuneți este bine definit în această industrie.
- Entertainerul setează tonul spectacolului, creând o atmosferă plină de energie și entuziasm.
- Menține publicul implicat și bine dispus pe toată durata evenimentului.
- Prezintă programul și momentele principale.
- Antrenează spectatorii prin întrebări, jocuri și invitații la participare activă.
- Implică în mod special copiii, făcându-i să se simtă parte din spectacol.
- Menține publicul ocupat și interesat în momentele dintre demonstrații sau în cazul unor întârzieri.
- Încurajează respectul față de mediul înconjurător și față de animale, oferind informații despre conservarea biodiversității marine.
- Accentuează importanța protecției delfinilor în habitatul lor natural.
- Răspunde rapid situațiilor neprevăzute, cum ar fi comportamentul imprevizibil al animalelor.
- Improvizează pentru a menține atmosfera și a preveni momentele de disconfort.
Un entertainer bine pregătit poate transforma o simplă demonstrație într-un eveniment memorabil și educativ, lăsând publicul cu o impresie deosebită despre delfini și importanța protecției lor.
Despre antrenori, numai de bine! Indiferent de condițiile în care lucrează, se observă că își fac meseria cu dragoste.
Urmărește Funky Travel
Blog - www.funkytravel.ro Facebook - www.facebook.com/funkytravelro Instagram - www.instagram.com/adi.gorpin