Sigur avem rezervările confirmate?
Oare am pus bine anul atunci când am selectat biletele de avion?
Sper că nu am greșit datele de identificare din pașaport!
Recunosc că și eu am trecut prin aceste momente de multe ori. Împrăștiat și impulsiv, uneori cumpăr bilete de avion și nu mai țin minte dacă le-am luat pentru anul în curs. Iar un studiu la care au participat zeci de mii de turiști, printre ei și peste o mie de români, demonstrează că nu sunt singurul care trece prin aceste stări.

Unul din trei turiști români se stresează atunci când planifică o călătorie
Studiul a fost realizat în 2019 de platforma de rezervări momondo.ro Printr-un sondaj online 23.400 de persoane din 22 de țări, dintre care 1006 români cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, au fost întrebați cum își planifică vacanțele și ce temeri au. Rezultatele au arătat că 29% dintre români își fac griji privind felul în care vor decurge planurile de călătorie, iar cifrele ne plasează ca cei mai stresați europeni. La polul opus sunt germanii care au declarat că sunt extrem de relaxați atunci când îți planifică un concediu – 13% dintre respondenți sunt stresați. Sociologii care au studiat rezultatele sustin că planificarea unei vacanțe aduce mult entuziasm în cazul turiștilor români, dar acest sentiment vine la pachet cu un set de griji referitoare la lucrurile care ar putea să nu se întâmple în concordanță cu așteptările.

Peste 40% dintre turiștii români nu sunt siguri de rezervările făcute
Un motiv care pune țara noastră în fruntea clasamentului este acuratețea rezervărilor: 41% dintre români se întreabă în timpul unei călătorii dacă au făcut toate rezervările corect. Foarte aproape de noi au fost și respondenții din Suedia (40%), iar la polul opus se află participanții care provin din Germania (24%). Cei care au făcut studiul susțin că cei mai temători turiști sunt cei trecuți de 50 de ani. Specialiștii au identificat și cele mai comune greșeli în planificarea călătoriilor, dar iată și câteva sfaturi pentru a evita aceste erori.
- Introducerea greșită a datelor de călătorie.
Mulți călători fac greșeli în timpul rezervării zborurilor sau a cazării introducând o altă lună din calendar. Cele mai comune erori sunt selectarea lunii iunie în locul lunii iulie (sau invers) sau introducerea numărului corespunzător lunii: luna a 6-a în locul lunii a 7-a (sau invers). Recomand verificarea multiplă a datelor selectate sau chiar reverificarea de către o altă persoană înaintea efectuării plății, pentru că schimbarea ulterioară a datelor de călătorie pentru o cursă low-cost poate fi mai scumpă decât achiziționarea unui nou bilet.
- Introducerea greșită/incompletă a datelor de contact.
Schimbările de orar sunt frecvente mai ales în cazul călătoriilor cu avionul, iar acestea obișnuiesc să fie transmise prin SMS/mail tuturor călătorilor. Introducerea eronată a datelor de contact poate împiedica aflarea informațiilor privind cursele anulate sau reprogramate, ceea ce va afecta întreaga vacanță. Pe lângă reverificarea datelor introduse, o măsură preventivă poate fi verificarea cursei anterioare a unei aeronave, întrucât dacă au existat întârzieri în segmentele de zbor anterioare, sunt șanse ca acestea să impacteze următoarele curse. Puteți verifica acest lucru pe site-uri de monitorizare a curselor aeriene (un exemplu este <https://www.flightradar24.com/>).
- Introducerea greșită a segmentelor de zbor.
Mai ales în cazul biletelor pentru zboruri cu escală achiziționate separat, se întâmplă frecvent încurcarea segmentelor de zbor selectând greșit orașele de plecare sau destinație (pot fi selectate în ordine inversă) sau selectând datele greșite de zbor atunci când un segment de zbor are loc în timpul miezului nopții. Unii călători pot omite acest aspect și achiziționează biletul de zbor pentru o dată diferită de cea necesară (fie în ziua următoare, fie în cea precedentă). Din nou, este recomandată reverificarea datelor și orelor de zbor, pentru a evita neplăcerile.
- Nefolosirea unui segment de zbor.
În cazul nefolosirii unui segment de zbor, cele mai multe companii iau în calcul nefolosirea întregului lanț de călătorii care ar urma acelui segment, deci există posibilitatea revânzării locurilor respective. De exemplu, un zbor București – Amsterdam – Bangkok pentru care nu a fost folosit segmentul București – Amsterdam, va avea semnalată posibilitatea neapariției călătorului în segmentul Amsterdam – Bangkok. Desigur, compania va găsi o soluție pentru compensarea acestui lucru în cazul înregistrării pentru al doilea segment de zbor, dar aceste soluții pot include și replanificarea zborului respectiv, deci este recomandată semnalarea continuării călătoriei în acest caz, pentru a evita reorganizarea excursiilor.
Cum am greșit rezervarea pe Airbnb pentru Porto
https://www.funkytravel.ro/devinstance2/2017/10/11/porto-noapte-patru-vacanta-inchiriat-travel-blog-portugalia-sfaturi-rezervari/
Pingback: Dezvăluiri din spatele recepției unui hotel de lux de pe litoral