Luni, 30 septembrie, Constanța, Irish Pub. O ploaie mocănească de toamnă este martora unui moment extrem de important pentru litoralul românesc. Și nu doar pentru compania care se identifică în România cu vacanțele vândute la mare, ci pentru întreaga coastă, de la Vadu până la Vama Veche. Ultima zi de toamnă aduce cu ea și pasul final al tranzacției prin care Szallas Group a achiziționat Litoralulromanesc.ro.
În fața a zeci de angajați, apar Ionuț Nedea, fondatorul litoralulromanesc.ro și Piotr Furmański, CEO al Szallas Group . Cei doi semnatari ai contractului de zeci de milioane de euro sunt străjuiți de un măslin bătrân, martor tăcut și simbol al rezistenței și continuității.
Szallas Group este cel mai mare jucător regional din zona CEE în domeniul turismului online. Deține 14 produse de turism online, cu peste 82 de mii de parteneri furnizori de cazare rezervabili și o echipă de peste 500 de angajați. Odată cu achiziționarea companiei litoralulromanesc.ro și alături de travelminit.ro, produs aflat tot în portofoliul Szallas, grupul pune la un loc campionii locali ai produselor digitale de turism intern din Ungaria, Republica Cehă, România și Polonia.
Tranzacția care poate readuce turiștii străini în România
Oricât de secrete ar fi planurile Szallas Group în legătură cu turismul din România, reunirea sub același acoperiș al celor două produse din portofoliu, litoralululromanesc.ro și travelminit.ro, este sinonimă cu nașterea celui mai mare jucător local pe piața de rezervări online.
Chiar Ionuț Nedea a anticipat acest lucru. „Tranzacția este foarte importantă pentru piața turistică locală, deschizând calea către o consolidare a turismului intern într-un context global, consolidare necesară pentru a deveni mai eficienți și pentru a face față provocărilor. Trebuie să începem să concurăm cu piețele externe, iar pentru a face aceasta este nevoie ca piața internă să se coaguleze și să devenim unul dintre cei mai mari jucători din regiune. Din punct de vedere operațional, nu se schimbă nimic pentru clienții Litoralulromânesc.ro având în vedere că echipa și brandul care ne-a asigurat succesul rămân aceleași. Pe de altă parte, cred că seriozitatea și tenacitatea cu care am dezvoltat compania în ultimii aproape 20 de ani printr-o creștere durabilă, bazată pe o viziune pe termen lung, ne-au consolidat poziția de lider al vacanțelor la Marea Neagră și au atras atenția unuia dintre principalii jucători ai turismului online din regiune”, spunea Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.
Să ajungem și la Piotr Furmański, CEO-ul Szallas Group. Pasionat de călătorii, tenis și polo, Piotr Furmański a deținut roluri de conducere în companii precum Google, Delivery Hero și alte branduri globale, conducând echipe în Europa, Asia, Africa și Orientul Mijlociu. În traducere, a condus echipe globale focusate pe extindere.
Și dacă ne uităm din nou în portofoliul Szallas, observăm portaluri de rezervări online de cazare în Polonia (Nocowanie.pl), Ungaria (Szallas.hu), Republica Cehă (Hotel.cz) și Croația.
Piotr Furmański a menționat că aceasta este doar a doua sa vizită în România și prima pe litoralul românesc, pentru care anticipează o creștere semnificativă în anii următori.