• Camere Live link="camereLive"
  • Polonia, o piață strategică pentru turismul românesc în 2025: oportunități și direcții

    Patronii din Mamaia dezvălurile celui mai cautat manager de hoteluri din nordul litoralului mamaia hoteluri dezvaluiri vacanta turisti rezervari plaja mare
    0 Shares

    În contextul în care tendințele europene de călătorie pentru sezonul vară 2025 indică o preferință pentru sejururi mai lungi, bugete mai mari și explorarea unor destinații alternative, România se află într-o poziție favorabilă pentru a atrage un număr crescut de turiști străini. Un segment cu potențial semnificativ este reprezentat de turiștii polonezi, ale căror sosiri în țara noastră au înregistrat o creștere constantă în ultimii ani. Nu o zic doar eu, ci chiar Comisia Europeană de Turism care analizează acest sector economic. 

    Evoluția sosirilor turiștilor polonezi în România

    Conform datelor Institutului Național de Statistică, în primele nouă luni ale anului 2024, România a fost vizitată de 86.327 de turiști polonezi, în creștere cu 15% față de aceeași perioadă din 2023, când numărul acestora a fost de 75.216. Această tendință ascendentă continuă o creștere de 14% înregistrată în 2023 comparativ cu 2022. 

    Studiul Comisiei Europene pentru Turism relevă că, pentru sezonul vară 2025, 72% dintre europeni intenționează să călătorească, înregistrând o ușoară scădere de 3% față de anul precedent. Cu toate acestea, se observă o creștere a duratei sejururilor și a bugetelor alocate: 


    -42% dintre respondenți planifică vacanțe de 7-12 nopți

    -30% intenționează să cheltuiască între 1.501 și 2.500 de euro pe călătorie

    -35% dintre turiști optează pentru destinații mai puțin frecventate

    – 13% aleg locații neconvenționale

    În acest context, România se poziționează ca o destinație atractivă pentru turiștii europeni în căutare de experiențe autentice și locuri mai puțin aglomerate. Diversitatea peisajelor, patrimoniul cultural bogat și ospitalitatea locală sunt atuuri care pot atrage turiștii în căutare de alternative la destinațiile tradiționale din sudul Europei.

    Iar Dobrogea, cu toată salba de experiențe turistice, poate câștiga extrem de mult dacă reușește să țintească nevoile europenilor. Primul aspect pe care trebuie să-l îmbunătățim este mobilitatea. În podcastul Funky & Spicy, Bogdan Artagea , directorul Aeroportului Constanța a vorbit despre nevoia de modernizare, despre planurile de atragere a curselor interne și internaționale, dar și despre implicarea autorităților și parteneriatul cu operatorii privați.

    Strategii de atragere a turiștilor polonezi

    Pentru a valorifica acest potențial, este esențială implementarea unor strategii de promovare țintite către piața poloneză. Creșterea interesului turiștilor polonezi pentru România, în paralel cu tendințele europene de călătorie care favorizează destinațiile alternative, oferă o oportunitate valoroasă pentru industria turistică românească.

    Ștefan Necula, directorul agenției Litoralulromanesc.ro a anunțat că se fac primii pași pentru un charter care să lege Polonia de litoral, dar nu se știe încă și data exactă când se va deschide această linie. 

    Urmărește Funky Travel

    Blog - www.funkytravel.ro
    Facebook - www.facebook.com/funkytravelro
    Instagram - www.instagram.com/adi.gorpin
    Adrian Gorpin

    Lucrez de mai bine de 20 de ani în media. Am început la TV Neptun, iar 18 ani am lucrat la Pro Tv. În fiecare an, încerc să văd ce lucruri bune s-au făcut pe litoral, ce trebuie îndreptat şi dacă există modele pe care le putem urma. Funkytravel.ro este o „coală” digitală în care vei descoperi analize despre turism, interviuri cu oameni care lucrează în acestă industrie, ponturi de cazare, dar şi câteva dintre aventurile pe care le-am trăit