• Camere Live link="camereLive"
  • Raport oficial UE: interes crescut pentru destinația Europa, în ciuda preocupărilor legate de costuri

    0 Shares

    Pe măsură ce 2024 se apropie de final, Europa rămâne o destinație de top pentru călătorii pe distanțe lungi, mulți dintre aceștia fiind în căutarea unor experiențe culturale autentice. Conform ultimului Barometru al Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, realizat de Comisia Europeană de Turism (ETC), 40% dintre respondenți intenționează să viziteze Europa între septembrie și decembrie, în ciuda unei scăderi de 4% față de anul trecut.

    44% dintre călători invocă costurile ridicate ca un factor descurajant atunci când planifică o vacanță în Europa

    Călătorii, în special din China și Brazilia, manifestă un interes crescut, 83% dintre călătorii chinezi exprimându-și dorința de a explora Europa, o creștere de 9% față de anul trecut. Săptămâna de Aur și reluarea zborurilor între China și Europa au făcut ca aceste călătorii să fie mai accesibile, în timp ce vizitatorii din Brazilia rămân stabili la 48%, fiind în mare parte conduși de turiști tineri și cu venituri ridicate.

     

    Cu toate acestea, costurile continuă să reprezinte o barieră majoră. Raportul evidențiază că 44% dintre călători invocă costurile ridicate ca un factor descurajant, tendință vizibilă în special în SUA și Japonia, unde intențiile de călătorie au scăzut drastic. Interesul americanilor pentru Europa a scăzut de la 41% toamna trecută la doar 23% anul acesta, principala cauză fiind preocupările financiare.

    Barometru al Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, realizat de Comisia Europeană de Turism
    Barometru al Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, realizat de Comisia Europeană de Turism

    În ciuda acestor provocări, călătorii pun tot mai mult accent pe siguranță, obiective turistice emblematice și infrastructură de calitate atunci când aleg destinațiile lor.

     

    Cu 52% dintre călători menționând siguranța ca principal criteriu, Europa rămâne o opțiune atractivă datorită patrimoniului său cultural și istoric bogat. Fie că este vorba despre agrement, gastronomie sau descoperirea tradițiilor locale, Europa continuă să fie o alegere vibrantă pentru cei care caută experiențe de călătorie.

    Barometru al Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, realizat de Comisia Europeană de Turism
    Barometru al Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, realizat de Comisia Europeană de Turism

    România atracție pentru doar 3% dintre respondenți

    Pe măsură ce călătorii își planifică vacanțele pentru finalul anului 2024, mulți privesc către Europa nu doar pentru atracțiile sale emblematice, ci și pentru experiențele culturale autentice. Cele mai recente cercetări ale Comisiei Europene de Turism (ETC) dezvăluie că experiențele culturale autentice devin o motivație principală pentru cei care vizitează continentul. În cadrul Barometrului Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, 44% dintre respondenți au indicat cultura și istoria bogată a Europei ca principal motiv de călătorie. Din păcate, atunci când aprofundăm cifrele observăm că doar 3% dintre respondenți intenționează să viziteze România.

    Barometru al Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, realizat de Comisia Europeană de Turism
    Barometru al Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, realizat de Comisia Europeană de Turism

    Dar cifrele se pot îmbunătății dacă factorii de decizie din Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și agențiile ar citi raportul și ar promova România pentru experiențele locale.

    Barometru al Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, realizat de Comisia Europeană de Turism
    Barometru al Călătoriilor pe Distanțe Lungi 3/2024, realizat de Comisia Europeană de Turism

    Călătorii din țări precum China, Japonia și SUA au arătat un interes deosebit pentru cultura locală, mulți dorind să se conecteze cu viața și tradițiile. Notabil, 40% dintre respondenți și-au exprimat dorința de a interacționa ocazional cu localnicii, în timp ce 36% sunt interesați de o implicare mai profundă, pentru a învăța despre viața cotidiană. Unii călători aspiră chiar să construiască relații semnificative, evidențiind o tendință tot mai mare spre turismul lent și conexiuni mai profunde cu comunitățile locale.

    Bugetul, provocarea pricipală când vine vorba despre călătorii

    Raportul mai arată că inflația continuă să afecteze bugetele călătorilor, mulți ajustându-și cheltuielile la sub 200 € pe zi. Cu toate acestea, în ciuda constrângerilor financiare, amestecul unic al Europei de istorie, cultură și farmec local o face o destinație irezistibilă. Miguel Sanz, președintele ETC, a subliniat importanța implicării localnicilor în turism, menționând că aceștia joacă un rol crucial în modelarea experiențelor turiștilor. Prin promovarea inițiativelor de turism durabil care permit conexiuni mai profunde între vizitatori și rezidenți, Europa poate să-și consolideze atractivitatea ca o destinație cultural vibrantă și primitoare.

    Raportul s-a bazat pe un eșantion de 7000 de respondenți din Australia, Brazilia, Canada, China, Japonia, Coreea de Sud și SUA cu vârsta cuprinsă între 18 și 70 de ani. 

    Urmărește Funky Travel

    Blog - www.funkytravel.ro
    Facebook - www.facebook.com/funkytravelro
    Instagram - www.instagram.com/adi.gorpin
    Adrian Gorpin

    Lucrez de mai bine de 20 de ani în media. Am început la TV Neptun, iar 18 ani am lucrat la Pro Tv. În fiecare an, încerc să văd ce lucruri bune s-au făcut pe litoral, ce trebuie îndreptat şi dacă există modele pe care le putem urma. Funkytravel.ro este o „coală” digitală în care vei descoperi analize despre turism, interviuri cu oameni care lucrează în acestă industrie, ponturi de cazare, dar şi câteva dintre aventurile pe care le-am trăit