– ITB Berlin Show & Convention este cel mai mare târg de turism din lume
-Un târg la care participă ministerele de turism din fiecare țară
-Se închiriază spațiul în numele țării, se construiește un stand în care sunt invitate agentiile de turism importante pentru a încheia parteneriate cu delegațiile din celelalte state participante
-Sunt prezente peste 180 de țări din cele 195 existente pe mapamond
-În 2023, Ministerul Turismului din România spune ca nu a avut timp să organizeze licitația pentru realizarea standului
-Din Sud Estul Europei, la târg participă Bulgaria, Moldova, dar și Ucraina, țară aflată în război
Ce reprezintă Târgului Internațional de Turism de la Berlin
ITB Berlin Show & Convention se descrie simplu și la obiect: “Aici bate inima industriei globale de călătorie”. Singurul sânge care nu va fi pompat prin această “inimă” este cel românesc. Nu știu dacă ar trebui să mă mai suprindă acest dezinteres al funcționarilor statului, dar pare că prin birourile Ministerului de Turism se fac campionate de Solitare, în loc de proiecte în beneficiul acestui sector economic.
Pe scurt, ITB Berlin Show & Convention este cel mai mare târg de turism din lume unde participă ministerele de resort din din 180 de state din cele 195 de pe mapamond. Din Sud Estul Europei, la târg participă Bulgaria, Moldova, dar și Ucraina, țară aflată în război. O spun chiar cei care au fost la târg.
În 2023, Ministerul Turismului din România spune ca nu a avut timp să organizeze licitația pentru realizarea standului
Pentru a participa la cel mai important târg de turism din lume, ministerele de turism închiriază spațiul în numele țării, se construiește un stand în care sunt invitate agentiile de turism naționale și astfel se pot încheia parteneriate cu delegațiile din celelalte state participante. Anul acesta, singurul stand care reprezintă o companie din România este cel de la Karpaten, iar acesta este finanțat din bani privați, nu publici.
Adi Voican este reprezentantul Federației Asociației de Promovare Turistică din România și este primul care a sesizat public lipsa țării noastre din locul în care se dă ora exactă în turism.
“ITB Berlin, 7-9 Martie, cel mai mare târg de turism de pe glob, spun specialiștii. 161 tari prezente in 27+ standuri. 5500 de expozanți pe 100.000+ mp. “Open for Change” e sloganul organizatorilor, după 3 ani de suspendare a manifestării in format fizic! 200 de paneluri de discuții cu 400 speakeri de top. Georgia e țara partenera si sponsorul principal al manifestării. In acest an, România – fără stand national.”
De ce nu a mers România la Berlin ?
Mi-ar fi plăcut să vă descriu punctul de vedere oficial al Ministerului Turismului din România, dar până la această oră instituția nu a răspuns solicitărilor www.funkytravel.ro Totuși, într-o reacție la Antena 3, Daniel Cadariu, ministrul Turismului susține că țara noastră nu are stand pentru că nu a avut timp să organizeze licitația. “Noi ne-am dorit să fim prezenți, din păcate un detaliu de natură tehnică a făcut imposibilă participarea, și anume că organizatorii acestui târg au schimbat regula de bază din anii trecuți, atunci când construiau aceste standuri de participare și le puneau la dispoziția celor interesați. Anul acesta au externalizat această operațiune, motiv pentru care eram nevoiți să construim noi acel stand, însă aprobarea privind taxa de participare a ajuns foarte târziu la noi, la sfârșitul lunii ianuarie”.
Incredibil este că doar România nu a avut timp, restul de 180 de țări din lume au reușit. Bine că ne-am prezentat “exemplar” la New York.
Mai mare rușinea! O perdea cu câteva poze scoase la imprimantă! Așa a arătat standul Consulatului Român la Travel Show New York
Adrian Gorpin16 aprilie, 20223 MinuteDa, așa arată standul ca în fotografia de deschidere a acestui articol. Imaginea ca și textul de însoțire pot fi regăsite chiar pe pagina...
Ca să închei acest articol cu un zâmbet, vă las și postarea Ministerului Turismului prins iar pe picior greșit. “La Târgul de Turim de la Berlin a ajuns totuși o delegație de la Ministerul Turismului care a oferit materiale promoționale.”