Ceea ce veți citi mai jos este încă la stadiu de proiect. Ideea este lăudabilă și chiar ar fi un mare pas înainte, în vederea legării Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu de Constanța. Dar, așa cum ne-am obișnuit, în România, orice proiect pare că este sortit eșecului atunci când vorbim de soluții de finanțare și de implementare. Sper să mă contrazic singur în acest caz, iar peste doi-trei ani să mă duc cu trenul la aeroport.
25 de km de cale feroviară duală
Proiectul de acces feroviar spre aeroport va fi prezentat în cadrul ședinței Directorilor Generali ai Aeroporturilor din România. Soluția de conectivitate pentru Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța este prevăzută cu o cale ferată electrificată de 25 de km.
➢ o ramură principală civil-comercială în lungime de 11.2 km;
➢ o ramură comercială-militară în lungime de 11.8 km;
➢ un racord de 1.2 km.
Constanța ar avea astfel un aeroport conectat la rețeaua primară feroviară (parte din rețeaua TEN-T), accesul civil în cadrul Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța fiind facilitate, iar transportul cargo și activitățile necomerciale desfășurate pe parte militară eficientizate. Proiectul propus va contribui la creșterea capacității de tranzitare a pasagerilor, a mobilității urbane, respectiv a transportului de mărfuri și acțiuni militare, asigurând complementaritatea și sinergia cu proiectele feroviare, rutiere și de infrastructură portuară aflate în dezvoltare la nivelul Portului Constanța.
Care sunt pașii următori : conducerea aeroportului ar trebui să stea la masă cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, identificată o sursă de finanțare, de preferat din bani europeni, apoi dat drumul la proiect. Chiar dacă se va realiza, acest proiect nu aduce mai multe curse aeriene la Mihail Kogălniceanu! Cu alte cuvinte, ar trebui atrase companii aeriene care să deschidă rute noi spre Europa, Egipt si Dubai.
Urmărește Funky Travel
Blog - www.funkytravel.ro Facebook - www.facebook.com/funkytravelro Instagram - www.instagram.com/adi.gorpin