O mână de privaţi din Dobrogea a reuşit cu 20.000 de euro să le dea peste nas tuturor funcţionarilor care se prefac că promovează frumuseţile României

Povestea începe în luna iulie când, în plin sezon turistic, mai mulţi hotelieri din Dobrogea sunt convinşi de Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării să investească 20.000 de euro pentru a aduce unii dintre cei mai urmăriţi bloggeri şi vloggeri din Europa, dar şi de pe alte continente. Pe lângă aceşti bani, au mai fost cheltuielile cu cazarea acestora, dar şi cu achitarea notelor de plată la restaurantele pescăreşti la care au fost invitaţi.

Să spunem că mai putem adăuga încă 5000 de euro, deşi cred că este o sumă exagerată. Organizatorii nu le-au impus teme, nu le-au interzis să publice aspecte negative, ci doar şi-au urmărit scopul : promovarea Dobrogei pe canalele lor online.Pe 30 iulie, cei 10 bloggeri recunosc că au ajuns în România cu strângeri de inimă, că au descoperit o infrastructură precară, dar că au fost uimiţi de locurile pe care le-au vizitat.

Am tot aşteptat să apară vlogurile lor, să le văd postările, să descopăr Dobrogea şi prin ochii unui străin venit pentru prima dată în Dobrogea. Aileen este născută în Flipine şi traieste acum în Belgia. Numai anul trecut a vizitat 20 de ţări de pe 5 continente şi a trecut prin 41 de aeroporturi. În 2016 a avut aproape două milioane şi jumătate de cititori unici şi a colaborat cu televiziunile cele mai importate de turism şi călătorii.

Jorden este din Australia, iar când a ajuns pe tărâm românesc s-a lovit de lipsa de infrastructură din ţara noastră.”Transportul către Delta Dunării dinspre Bucuresti ar putea fi îmbunătăţit. Nu sunt sigur că, în momentul în care ajung la aeroportul din Bucureţti, m-aş putea descurca să ajung în această zonă superbă”, spunea Jorden la finalul lunii iulie.

Aşa au văzut ei această experienţă, iar experienţele lor sunt centralizate aici.

Cei care au organizat această escapadă au aşteptări realiste când vine vorba despre numărul turiştilor străini care vor veni în România convinşi de postările invitaţilor. „Tradus în cifre absolute, vorbim de o mie-două mii de turişti străini care ar putea veni şi, automat, vorbim de un cost de achiziţie al turistului străin de 10-20 de euro, ceea ce mi se pare o suma infimă” spune Alex Filip, unul dintre organizatori.

Reversul medaliei la Ministerului Turismului – o măsuţă şi două scaune în valoare de 17 mii de euro prezente la un târg din Dubai

Revin la suma cheltuită de această asociaţie – puţin peste 20 de mii de euro şi caut să văd la ce preţuri mai cumpără Ministerul Turismului standuri la târgurile internaţionale. Dau peste o ştire din profit.ro şi citesc cum funcţionarii noştri au plătit 17.000 de euro pentru o măsuţă şi două scaune la Târgul de Turism din Dubai.

Date oficiale despre turiştii care au ales Delta Dunării în 2017 şi 2018

Primul semestru din 2017 =>24.336 români + 8.757 străini = 33.093 persoane

Primul semestru din 2018 => 47.140 români +11.157 străini = 58.297 persoane

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *