Săptămâni la rând, a fost o adevărată luptă între reprezentanții industriei HORECA și mai marii Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (cei care au o direcție de Turism după desființarea ministerului dedicat) pentru deschiderea hotelurilor, teraselor și pensiunilor. Dacă în România nimeni nu știa clar ce și cum să facă pentru sezonul estival 2020, state cu experiență în turism pregăteau deja campaniile de promovare în mediul online. Jumătatea lunii iunie a coincis cu deschiderea hotelurilor și teraselor pe litoral, dar și a celor din stațiunile montane. Cred că și portarul Ministerului Economiei și-a dat seama că anul 2020 este o mare șansă pentru turismul intern. Constat, din păcate, că singurii care au demarat campanii de promovare au fost tot privații, iar statul, prin unica direcție de turism, a făcut precum vechii patroni de hoteluri de pe litoral. “Și așa nu au unde să se ducă! Oricum merg în România, de ce să ne mai batem capul”
Promovăm România cu mesaje ale unor oficiali pe facebook …și atât
Pun pariu că mulți dintre voi nici măcar nu știau, dar Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, a dat startul campaniei „Fii ambasadorul turismului românesc!”, o provocare digitală care își propune să susțină industria ospitalității, greu încercată în acest an, încurajând astfel românii să redescopere frumusețea țării noastre și să o promoveze în mediul online. Inițiativa este sprijinită de nume cu notorietate din România, prin mesaje video pozitive, de încurajare a turismului intern.
Și vin mesajele!
Ca să nu fiu acuzat de subiectivism, redau și îndemnul oficial lansat pentru această campanie de promovare. “Provocarea este deschisă tuturor celor care doresc să susțină turismul românesc și astfel, să fie ambasadori ai locurilor mult îndrăgite, pe care doresc să le redescopere.”
Nu mă întrebați ce trebuie făcut cu mesajele video pe care turiștii le vor înregistra pentru că NU știu să vă răspund deși am încercat să aflu. Astfel de indicații s-au pierdut probabil în dosarul cu șină al acestei campanii.
M-am uitat în curtea „vecinilor” din Grecia, Egipt și Dubai și parcă uit de România cu totul
Nu doar turismul din țara noastră a fost dat peste cap de pandemia de coronavirus. Problema este mondială, soluțiile sunt altele! Am selectat campaniile de promovare pe care le-au creat autoritățile din Grecia, Egipt și Emiratele Arabe Unite.
GRECIA
EGIPT
EMIRATELE ARABE UNITE
Patronatele din turism critică inițiativa Ministerului
„În timp ce țările concurente: Bulgaria, Grecia, Egipt, se bazează pe un turism de incoming în proporție de de 90% , România nu a avut niciodată acest tip de turism dezvoltat, deși ne-am fi dorit, ceea ce în situația actuală, de pandemie, reprezintă un avantaj. Puteam să profităm de acest aspect și să facem o campanie simplă, eficientă, în care sa fie prezentate frumusețile României, siguranță sanitară și măsurile bune și eficiente care s-au luat în hoteluri, stârnind dorința de a călători în România, contracarând astfel campania furibundă a destinațiilor concurente, care atacă din toate părțile. În concluzie o campanie inteligentă făcută de “ amatorii” care lucreaza în turism, ar fi fost mult mai eficientă”, susține Dragoș Răducan, primvicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turism din România.