“Ca să mai existăm pe harta turistică a Europei, lăsaţi-ne să primim turişti străini”

Apus în Delta Dunării

Membrii Asociației Incoming Romania transmit către autorități și către piața turistică un mesaj de solidaritate și de chemare la acțiuni mai rapide și mai eficiente pentru susținerea turismului românesc. Turismul de incoming reprezintă activitate de export pentru țară prin aportul de valută adus în România de către turiștii străini. Ovidiu Tudor este  președintele Asociației Incoming Romania și explică situația în care se află această felie a sectorului turistic. Doar prin sprijinirea acestui segment vom putea ajunge la un excedent al balanței de plăți în turism (diferența pozitivă între ceea ce cheltuiesc turiștii români în străinătate și ce cheltuiesc turiștii străini care vizitează România). Este un obiectiv pe care-l putem realiza mai rapid dacă există politici coerente în domeniu (ex. TVA redus pentru activitatea de incoming la fel cum primesc și firmele care fac export de mărfuri). 

Ovidiu Tudor, președintele AIR

Reprezentanții AIR mai spun că activitatea de incoming (primire de turiști străini în țară) în mod organizat este aproape nulă de un an și inactivitatea va mai continua probabil și în acest an. ”Mai rezistăm? Până unde şi până când? Sunt necesare acum măsurile de ajutor aprobate şi promise: granturile – măsurile 1 şi 2 şi urgentarea finalizării şi aplicării ajutorului de stat pentru turism. Activitatea de incoming (primire de turişti străini în ţară) în mod organizat este aproape nulă de un an şi inactivitatea va mai continua probabil şi în acest an”, mai spun reprezentanţii asociaţiei.

Conform datelor oferite de AIR, cele mai multe agenții de turism specializate în activitatea de incoming  au avut în 2020 pierderi de 100%, altele care au avut pierderi de 95-98% faţă de anul anul 2019. “Ca să mai existăm şi să mai contăm pe harta turistică a Europei, lăsaţi-ne să primim turişti străini, să muncim şi să fim liberi”.

Și ca să vedeți și reacția de până acum a autorităților române vă las pe voi să vă faceți propria părere după ce citiți și acest articol.

În 2021, România nu are o strategie pentru atragerea turiștilor străini