• Camere Live link="camereLive"
  • “A cedat locomotiva. A bubuit, mai exact!” Aventuri de iarnă cu CFR Călători! 

    CFR Călători
    0 Shares

    Relatarea pe care o veți citi mai jos s-a petrecut pe 29 ianuarie 2023, undeva în câmp. Nu are menirea de a descuraja călătoriile cu trenul, sunt mare amator de soluții alternative de transport și tocmai ce mi-am achiziționat bilete pentru Constanța-București, dar poate fi mijlocul prin care CFR poate conștientiza că lipsa informării pasagerilor, mai ales în astfel de situații, poate duce la instaurarea unui sentiment de panică și frica în rândul călătorilor.  Public acum relatarea pentru că am așteptat și un punct de vedere oficial din partea CFR Călători. 

    "Unele becuri se sting. Cade curentul și bateriile de la telefon sunt aproape leșinate”

    “Suntem în câmp, la o oră distanță de București. A cedat locomotiva. A bubuit, mai exact.  În spatele meu, un copil de 9 ani îi îmbărbătează pe toți să privească partea plină a paharului, avem caldură încă. Unele becuri se sting. Cade curentul și bateriile de la telefon sunt aproape leșinate. În fața mea, niște adolescenți joacă ȚOMAPAND(T)? A trecut o eternitate, nici nu mai știu de la ce vine acronimul.  Ni se spune că vine o locomotiva în 30 de minute. A trecut deja o oră și jumătate și tot în câmp suntem. Cei din celelalte vagoane mai vin la noi, că aici e cald, în continuare.

    În stânga mea, un baiat cu niște gene interminabile și gesturi usor efeminate se activează. Il știe deja tot vagonul, iar râsetele se aud până în celălalt capăt. O fugărea pe doamna impiegat.

    • Mami, vino acum să ne zici de ce ni s-a tăiat lumina. Mami, nu ne știm unii cu alții, am bani în valiza de sus, cine știe, drea@ ce fac oamenii ăștia pe aici.

    -Unde suntem?

    – În tren, tinere.

    -Mami, văd că suntem în tren, unde e trenul, mami? Că vad doar alb.

    – Am trecut de Dor Mărunt.

    – Da, înteleg, la 5 minute de Constanța e, așa-i,mami?

    Și-a terminat numărul și își scoate mâncarea. Au trecut deja 3 ore, cred, de stat în camp. Și vede copilul din spate. 

    -Puiule, am un sandwich, vrei? Ți-e foame? Hai să îți dau să manânci. Am și croissant. Apă vrei? Îi e cuiva foame? -urlă in tot vagonul. Am eu mancare în plus. Împart cu drag, că aștia nu ne dau”

    “Of, voi adulții ăștia, vă panicați așa repede. Uitați cum râdem aici. Și ce dacă suntem în câmp? Să fim recunoscatori”

    “Sună de trei ori la CFR, că încă mai avea baterie. I se spune că trenul are intarziere: Da, doamna, știm, suntem în el, fără apa și mâncare. 

    Închide telefonul și vede pe culoar un baiat pe la vreo 17 ani: Mai, vino aici, că îngheți acolo. Îți dau locul meu sau ia măcar geanta mea să stai pe ea. Mă, copile, vino incoace!

    Ce vreau să spun, în nebunia lui frumoasă, omul ăla a reușit să ne mențină moralul sus și să ne calmeze. Prin toate dialogurile lui interioare și exterioare. 

    Cu asta am rămas și cu vorbele șoptite ale copilului din spate: Of, voi adultii astia, vă panicați așa repede. Uitați cum râdem aici. Și ce dacă suntem în câmp? Să fim recunoscători.

    Cu asta am rămas la ora 3 dimineața cănd am ajuns acasă, nu cu cele 4 ore în camp, blocați, pe ruta București-Constanța, fără apă, mâncare și curent, într-un vagon Babilon.

    Mă, mami, îți mulțumește fata! Nu știu cine ești, dar să știi că vreo 100 de oameni au uitat că le e frig și foame pentru că tu ai vorbit incontinuu.

    “În staţia Feteşti pasagerii au primit apă”

    Contactați de www.funkytravel.ro, reprezentanții CFR Călători susțin că “din cauza condițiilor meteo nefavorabile între staţiile Dor Mărunt – Dragoş Vodă, a intervenit o disfuncționalitate tehnică la locomotiva trenului IR 1681 Braşov – Constanţa.(n.r. disfuncționalitate neprecizată ) Trenului i-a fost asigurată o locomotivă de ajutor în cel mai scurt timp posibil, ce a sosit de la Ciulniţa. Reglementările specifice aferente unei astfel de situaţii precum şi condiţiile meteorologice nefavorabile au condus la  impunerea  restricţiilor de viteză pe anumite sectoare, ce a generat de la momentul punerii la dispoziţie a locomotivei şi până la finalizarea tuturor procedurilor aferente unei astfel de situații (acțiuni de manevră, atașare, proba frânei, etc), o întârziere de aproximativ 200 de minute. Trenul IR 1681 şi-a reluat circulația în condiții de siguranță.În staţia Feteşti pasagerii au primit apă.

    “CFR Călători le cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile create de acest incident şi le mulţumește  pentru înţelegere.” 

     

    Remarca mea – poate cu acestă ocazie CFR Călători înțelege să le comunice oamenilor blocați în tren ce se întâmplă, în realitate, în situația unui incident. 

    Avatar
    Adrian Gorpin

    Lucrez de mai bine de 20 de ani în media. Am început la TV Neptun, iar 18 ani am lucrat la Pro Tv. În fiecare an, încerc să văd ce lucruri bune s-au făcut pe litoral, ce trebuie îndreptat şi dacă există modele pe care le putem urma. Funkytravel.ro este o „coală” digitală în care vei descoperi analize despre turism, interviuri cu oameni care lucrează în acestă industrie, ponturi de cazare, dar şi câteva dintre aventurile pe care le-am trăit