• Camere Live link="camereLive"
  • Booking.com: Predicții de călătorie pentru 2024

    funky travel
    0 Shares

    Poate cea mai cunoscută și folosită platformă de călătorii din lume, booking.com a realizat un studiu în 33 de state pentru a afla ce își doresc turiștii pentru 2024. Au participat peste 27.000 de pasionați de călătorie, iar informațiile ating și piața locală din Regatul Unit, Italia, Germania, Spania, SUA și America Latină. Le recomand autorităților implicate în turism, hotelierilor și celor care vând experiențe în România să citească ceea ce își doresc străinii de la o călătorie. Poate astfel vom ști să atragem sute de mii de călători din întreaga lume și nu doar câteva mii.  

    “Ne vom (re)inventa”

    Ați auzit expresia „an nou, eu nou”, nu? Poate că este un clișeu, dar este mai relevant ca niciodată.

    68% dintre călători cred că se transformă în cea mai bună versiune a lor atunci când sunt în străinătate.

    62% susțin că le place anonimatul de care beneficiază în călătorii.,

    42% iau în considerare să închirieze o mașină mai elegantă decât ceea ce conduc acasă. ( n.r. – aici mă încadrez și eu)

    sondaj booking.com
    Sursa- booking.com

    Călătorii bazate pe evadări în zone cu apă

    Peste o treime dintre călători (36%) caută evadarile centrate pe apă. 75% dintre călători găsesc relaxare instantanee pe malul apei. 20% dintre călători sunt curioși să descopere experiențe dedicate îmbunătățirii stării de sănătate, în timp ce 14% sunt interesați de experiențele psihedelice. În general, 18% caută să-și adâncească legătura cu ei înșiși. Pentru unii, o noapte de somn neîntreruptă este prioritatea, iar 58% dintre respondenți susțin că vacanțele lor înseamnă și mult somn. 48%  dintre participanții la studiu susțin că experiențele pe care le vor plăti în 2024 trebuie să conțină și o soluție pentru a beneficia de o conexiune fizică mai profundă cu partenerii lor.

    Sursa- booking.com
    Sursa- booking.com

    Destinații noi, necunoscute, gata de descoperit

    52% dintre călători doresc să rezerve excursii în care destinația rămâne un mister până la sosire. Căutând o evadare din cotidian, 56% sunt înclinați să exploreze în afara drumurilor bătute, iar 34% sunt dispuși să călătorească cu străini. Booking.com analizează răspunsurile date și crede că se va observa o schimbare vizibilă de la planificarea rigidă la acceptarea spontaneității. Majoritatea (55%)preferă să înceapă călătoriile fără planuri stabilite, în timp ce două treimi (69%)optează pentru itinerarii libere, permițându-le să se adapteze pe măsură ce merg. Și iată cum Inteligența Artificială își va face loc și în acest domeniu. 48% dintre călători au acum încredere în AI pentru a-și planifica călătoriile.

    Sursa- booking.com
    Sursa- booking.com

    Turiștii caută gusturi locale, proaspete, dar și familiare

    Când vine vorba de aventuri culinare, 78% dintre călători sunt într-o permanentă căutare a unor gusturi noi, locale. Jumătate dintre respondenți au recunoscut că își planifică excursiile în jurul unor restaurante sau pentru anumite preparate culinare. 61% acordă prioritate învățării despre originile felului de mâncare emblematic al unei destinații. Peste un sfert dintre călători (27%) sunt dispuși să angajeze bucătari personali anul viitor, generația Z conducând topul pe acest segment.

    Sursa- booking.com
    Sursa- booking.com

    Călătorii vor să-și întărească legăturile cu partenerii lor

    În 2024, călătoriile vor suferi o transformare profundă condusă de o sete colectivă de conexiuni mai profunde și de auto-descoperire. 24% dintre călători doresc să-și întărească legăturile cu partenerii lor. 39% caută excursii în care să-și întâlnească jumătatea, în timp ce 35% călătoresc pentru a scăpa de traumele unei relații. Cu toate acestea, călătoriile solo sunt, de asemenea, în plină expansiune, 59% dintre respondenți vor să călătorească singuri. Chiar și părinții se alătură tendinței, 58%plănuiesc călătorii fără copii. Bărbații, în special, îmbrățișează călătoriile de unii singuri (63% față de 54% dintre femei).

    Sursa- booking.com
    Sursa- booking.com

    Echilibru între constrângerile bugetare și poftele de lux

     47% dintre respondeți au recunoscut că sunt dispuși să găsească soluții pentru a călători cu copiii în timpul anului școlar și nu în perioadele de vacanță atunci când prețurile sunt mult mai mari. Pentru a-și consolida bugetul de vacanță, 46%  plănuiesc să reducă bacșișurile. 50% vor să plătească vacanțele cu carduri de credit pentru a ajuta la repartizarea costurilor. 39% dintre proprietarii de animale de companie și-ar aduce companionii cu ei pentru a reduce costurile de îngrijire a acestora pe perioada în care stăpânii sunt plecați în vacanțe.  

    Cu toate acestea, peste jumătate (54%) ar plăti pentru upgrade-uri de cazare. 47%   sunt dispuși să investească în upgrade-uri de zbor sau tren.

    Sursa- booking.com
    Sursa- booking.com

    Lumea călătoriilor este pregătită pentru o schimbare durabilă

    Peste jumătate (53%) dintre călători caută cazare care îmbină confortul cu caracteristici inovatoare de durabilitate. Turiștii tânjesc la liniștea naturii în interior, iar  65%  își doresc să aibă parte de spații cu plante. Sustenabilitatea nu este doar un cuvânt la modă – este un stil de viață. Călătorii sunt pasionați de alegeri ecologice și, cu atât mai mult, de recompensele primite pentru luarea de decizii durabile (60%). Autenticitatea este cheia, cu 47% dintre respondenți care declară că sunt dornici să se conecteze cu localnicii din zonele pe care le vizitează, iar 44% recunosc că se  aventurează în locuri mai puțin turistice.

    Sursa- booking.com
    Sursa- booking.com

    Sunt sigur că România bifează toate dorințele călătorilor, dar o știm doar noi, în lipsa unor campanii internaționale de promovare.   

    Urmărește Funky Travel

    Blog - www.funkytravel.ro
    Facebook - www.facebook.com/funkytravelro
    Instagram - www.instagram.com/adi.gorpin
    Avatar
    Adrian Gorpin

    Lucrez de mai bine de 20 de ani în media. Am început la TV Neptun, iar 18 ani am lucrat la Pro Tv. În fiecare an, încerc să văd ce lucruri bune s-au făcut pe litoral, ce trebuie îndreptat şi dacă există modele pe care le putem urma. Funkytravel.ro este o „coală” digitală în care vei descoperi analize despre turism, interviuri cu oameni care lucrează în acestă industrie, ponturi de cazare, dar şi câteva dintre aventurile pe care le-am trăit