• Camere Live link="camereLive"
  • Aventuri pandemice în SUA! Topul plajelor vizitate de noi în La Jolla, Santa Monica și Malibu

0 Shares

Hawaii, ora locală 07.44. Am schimbat din nou fusul orar după alte șase ore de zbor din Los Angeles până la Honolulu. Cu o aterizare ratată, o durere de cap infernală, dar și un parfum floral care plutește în aerul insular, am decis să vă împărtășesc experiețele noastre din vestitele La Jolla, Santa Monica și Malibu.

La Jolla este o stare de spirit și nu doar o localitate cu deschidere la Oceanul Pacific

La Jolla, San Diego, este locul pe care l-am ratat în 2019 din cauza lipsei de timp. Atunci ne-am făcut o promisiune:  cu prima ocazie în care vom călca din nou pe pământ american, La Jolla va fi pe lista noastră. Și cum nici măcar pandemia de coronavirus nu a reușit să ne strice de tot planurile, iată că fix în ziua în care împlineam 14 ani de căsătorie, am ajuns pe această plajă.

La Jolla, San Diego

La Jolla nu este o simplă stațiune sau doar un oraș. De cum pășești pe străzile pline cu vegetație luxuriantă, o stare de spirit specifică te învăluie. Agitația cotidiană dispare, iar singurele sunete pe care le auzi sunt cele ale valurilor care se sparg cu putere la mal.

Plaja La Jolla

La Jolla este casă pentru practicanții de surf care împart valurile cu cele trei specii de foci care au acaparat coasta. Noi am nimerit în perioada în care se nasc puii de lei de mare, iar anumite zone de plajă erau închise. Am avut parte de momente spectaculoase în care puii de focă erau învățați să înfrunte valurile mari ale oceanului. Deși ești în aer liber, iar purtarea măștii de protecție este doar recomandată, preferabil ar fi să o ții peste nas …din cauza mirosului mamiferelor.

Leu de mare pe plaja La Jolla

La Jolla nu este destinație de o singură zi. Așa vei gusta doar dintr-o mică parte a farmecului local. Cele mai bune cazări le-am găsit prin airbnb, iar dacă îți permiți 6500 de dolari pe lună atunci îți poți inchiria o casa cu vedere la ocean. Dacă ajungeți aici, lasăți-vă cel puțin câteva ore de bântuit pe străduțele cochete din La Jolla. Veți descoperi clădiri cu specific mexican, exemplar întreținute. Cum nu prea există garduri, nu te avânta în curțile oamenilor pentru că sunt proprietăți private.

Pe străzile din La Jolla

Și dacă ajungem la mâncare, ai o întreagă stradă, paralelă cu coasta, unde zeci de localuri, cu panorame spectaculoase, te așteaptă să le calci pragul.

Bine ați venit la Malibu! Dar ne-a plăcut mai mult la Santa Monica

Loc de desfășurare a multor scene din filmele americane, Malibu a fost pe lista noastră chiar de la plecarea din România. Nu aveam un motiv anume, dar parcă tânjeam să trăim și noi câteva scene romantice la Malibu Beach. Realitatea ne-a lovit însă în momentul în care am călcat în celebra stațiune. Ca adevărații turiști, am ales ca punct de plecare Malibu Pier. Un cheu de lemn cu câteva restaurante, iar lângă o zonă de plajă, dar și un concurs de surf. Pe marginea plajei sute de rulote parcate, toate transformate în locuințe permanente de cei care iubesc sporturile de apă.

Malibu Pier

Și cum nu doar noi am picat în capcana turistică numită Malibu, restaurtantele erau pline ochi așa că ne-am mulțumit cu o baie în oceanul rece și o oră de plajă.

Plaja din Malibu

Coasta este plină de case sub care se sparg valurile oceanului, iar imaginea este cu adevărat spectaculoasă…și atât.

Santa Monica, locul care vibrează

Cu alte cuvinte, am plecat mai repede decât credeam din vestitul Malibu, iar în 30 de minute eram la Santa Monica. Aici totul a revenit la viață! O plajă de sute de metri cu un nisip fin se întinde pe toată coasta. Iar Santa Monica Pier este un loc care freamătă sub atenta supraveghere a polițiștilor.

Santa Monica Pier

Înainte de apusul soarelui, cheiul se umple de mexicani care gătesc produse locale, formații de muzică live își încearcă norocul în mulțime, iar briza caldă de ocean întregește tabloul. Momentul culminant al serii este apusul.

Apus la Santa Monica

Credeam că apusul trăit la Carmel by the sea a fost cel mai spectaculos de până acum, dar la Santa Monica, acest moment de un portocaliu fenomenal, îți taie răsuflarea.

funkytravel.ro

Freamătul mulțimii de pe plajă se mută apoi pe străzile exclusiv pietonale. Un loc plin de viață cu terase, cluburi, scene improvizate și înghețată gustoasă. Îmi pare rău că nu am ales să ne cazăm la Santa Monica, dar nu am știut că acest oraș îți poate da atâta energie.

Călătoria noastră continuă, dar dacă ar fi să fac un top al locurilor cu plajă vizitate până acum acesta ar arăta așa :

1. La Jolla
    2. Carmel by the sea – ai AICI detaliile
    3. Santa Monica
    4. Malibu

Acum suntem în Hawaii, iar dacă vrei să ne urmărești o poți face AICI.

Hawaii

Avatar
    Adrian Gorpin

Lucrez de mai bine de 20 de ani în media. Am început la TV Neptun, iar 18 ani am lucrat la Pro Tv. În fiecare an, încerc să văd ce lucruri bune s-au făcut pe litoral, ce trebuie îndreptat şi dacă există modele pe care le putem urma. Funkytravel.ro este o „coală” digitală în care vei descoperi analize despre turism, interviuri cu oameni care lucrează în acestă industrie, ponturi de cazare, dar şi câteva dintre aventurile pe care le-am trăit